Szárnyakon érkezik a jövő – VistaJet Roadshow Budapest

2025.09.10. 19:46 KultúrZone

Támogatott tartalom

VistaJet
VistaJet

Budapestre érkezett a VistaJet, az első és egyetlen valóban globális magánrepülési vállalat. Ezzel pedig megmutat egy fontos dolgot, méghozzá azt, hogy a repülés egyszerre lehet luxus és stratégiai eszköz. A 2025-ös észak-és kelet-európai roadshow magyar állomásán a vendégek testközelből ismerhették meg a Bombardier Global 7500-at, a világ leghosszabb hatótávolságú üzleti repülőgépét.

A budapesti állomás különleges szimbolikával bírt: Magyarország ma a közép-európai gazdasági növekedés egyik fontos helyszíne, és ehhez a dinamizmushoz tökéletesen illeszkedik a VistaJet rugalmassága. A roadshow megmutatta, hogy a privát repülés ma már nem csupán státuszszimbólum, hanem a nemzetközi üzleti élet kulcsa, hasznos eszköze. Ez a jövő mobilitása, amely összehozza a kontinenseket, és felgyorsítja a gazdasági növekedést.

Magyarország, mint globális kapu

Magyarország 2024-ben több mint 10 milliárd eurónyi közvetlen külföldi tőkét vonzott, ezzel az egyik legvonzóbb célponttá vált a régióban. A technológiai, autóipari és élettudományi beruházások robbanásszerűen növelik az ország szerepét az európai gazdasági térképen. Ez az új dinamizmus olyan mobilitási megoldásokat igényel, amelyekkel a vezetők, üzleti szereplők valóban globális szinten tudnak működni. A VistaJet ebben kínál páratlan előnyt: programtagságával hozzáférést biztosít a világ legnagyobb egységes flottájához, miközben mentesíti az ügyfeleket a repülőgép-tulajdonlás terheitől. Így válhat Magyarország a nemzetközi üzleti vérkeringés szerves részévé.

A Global 7500 – a repülés új ikonja

A VistaJet roadshow-jának budapesti állomásán a reflektorfény egyértelműen a Bombardier Global 7500-ra esett. Ez a gép a világ leghosszabb hatótávolságú üzleti repülője, amely akár 17 órán át képes megszakítás nélkül repülni – vagyis Budapestről közvetlenül elérhetővé válik New York, Szingapúr vagy éppen Los Angeles. Ez nemcsak a gyorsaságról, hanem a teljesen új utazási élményről is szól: a tágas kabinban négy különálló zóna kapott helyet, a teljes méretű ágyak valódi pihenést kínálnak, a fedélzet pedig egyszerre funkcionál luxuslakosztályként és repülő irodaként. Aki a Global 7500-on utazik, annak számára a távolság nem akadály, hanem lehetőség: reggel még Budapesten üzleti tárgyalás, este már New Yorkban vacsora. Ez a repülő nem egyszerűen eszköz, hanem szimbólum – a jövő üzleti mobilitásának szimbóluma.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by VistaJet (@vistajet)

Növekedés, fenntarthatóság, jövőkép

A VistaJet eredményei magukért beszélnek: miközben a globális magánrepülési piac zsugorodott, a társaság 5 százalékkal növelte repült óráinak számát. Európában 16 százalékkal emelkedett a programtagság, Kelet-Európában pedig 39 százalékos növekedést értek el. Ez egyértelmű bizonyítéka annak, hogy a piac a VistaJet egyesülálló modelljét keresi. A vállalat ráadásul elkötelezett a fenntarthatóság mellett is: fenntartható üzemanyagot alkalmaz, csökkenti az üresjáratokat és helyi beszállítókkal működik együtt. Így a VistaJet egyszerre jelent globális növekedést és helyi értékteremtést. Ez a kettősség teszi a vállalatot nemcsak piacvezetővé, hanem valódi jövőformálóvá.