Budapest ismét divatfővárossá vált: lezajlott a 16. Budapest Central European Fashion Week

Szeptember 1. és 7. között Budapest utcái, galériái és utcái egy hétre a divat színterévé változtak.
A 16. Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) idén minden korábbinál gazdagabb kínálattal érkezett: több mint ötven kísérőprogram várta a közönséget, a kifutókon pedig rekordszámú fiatal tervező mutatkozott be. A bemutatkozó márkák közel hatvan százaléka pályakezdő alkotóhoz kötődött, így a divathét a feltörekvő generáció igazi ünnepévé vált.
Showroomok és különleges terek
A belvárosban sorra nyíltak a limitált ideig elérhető showroomok és kiállítások. A TOMCSANYI Shop the Showroom – Special Edition esemény a Paulay Ede utcában adott lehetőséget a közönségnek, hogy közvetlenül a tervezőtől szerezzen be egyedi darabokat. Az Andrássy úton az AERON Garden of Delights varázsolt különleges atmoszférát: a bemutató és installáció egyszerre kínált vizuális élményt és vásárlási lehetőséget.
View this post on Instagram
Kiállítások és művészeti kapcsolódások
A BCEFW mindig is igyekezett tágabb kulturális összefüggésekbe helyezni a divatot, idén pedig több kiállítás is ezt a törekvést tükrözte. A NUBU és István Dukai közös tárlata vezetett sétákon mutatta be a design és a vizualitás találkozását, a LUMó kiállítás pedig a divat „nyomait és hulladékait” tematizálta a Rákóczi úton. Ezek az események a fenntarthatóság, az emlékezet és a kreatív újraértelmezés kérdéseit vetették fel.
Esti programok és közösségi élmények
A hét során több esti esemény is megtöltötte élettel a várost. Az UNCOUTH Pop Up MRKT – Love of the Past a Lázár utcában hozta össze a vintage és kortárs szemléletet, míg a Hotsy Totsy – Fashion Meets Cocktails a Síp utcában forrt össze divatbemutatóval, koktélokkal és zenével. A nagyszabású People’s Runway a Német utcában adott lehetőséget a közönségnek, hogy maga is a kifutó részévé váljon – ez volt az egyik legfelszabadultabb és legfotogénebb pillanata a divathétnek.
View this post on Instagram
Nemzetközi dimenzió
Bár a BCEFW fókuszában a hazai tervezők álltak, a nemzetközi szálak is erősek voltak. A székesfehérvári Fashion in Motion Art & Joy Fashion Weekend például a régió kreatív iparának szereplőit kötötte össze, miközben Budapest más pontjain külföldi vendégtervezők és stylistok is bemutatkoztak.
Divat minden szinten
Az idei szezon megmutatta, hogy a BCEFW jóval több, mint kifutó és bemutató: a showroomokban, kiállításokon, pop-up vásárokon és közösségi eseményeken a divat szó szerint körülvette a látogatókat. Budapest egy hétre nemcsak a közép-európai trendek központja lett, hanem egy olyan tér, ahol a fiatal tehetségek, a technológiai és művészeti kísérletek, valamint a közösségi élmények egyaránt reflektorfénybe kerültek.