Párizsi férfidivat-hét 2026: pillanatok, amelyek hatással voltak a stílusvilágra

2025.07.04. 22:04 KultúrZone
Bertrand GUAY / AFP
Bertrand GUAY / AFP

A 2026 tavaszi-nyári férfidivat-hét Párizsban több volt, mint látványos kollekciók sorozata. A kifutókon és azon kívül is olyan események történtek, amelyek új irányokat jelöltek ki, korszakokat zártak le és új fejezeteket nyitottak a férfidivatban.

A Balenciaga korszakváltásától Saint Laurent nyári stílusüzenetéig és Amiri modern luxusvíziójáig minden bemutató adott valamit, amiről beszélni lehetett.

Demna búcsúja: a Balenciaga új fejezet előtt

Demna, a grúz divattervező utolsó szezonját élte meg a Balenciaga élén. A párizsi kiállításon 101 általa kiválasztott darabot mutattak be, összefoglalva azt a vizuális nyelvet, amit az elmúlt tíz évben kialakított. A katalógus borítója figyelemfelkeltő színekben készült, harsány, nagy betűs idézetekkel, mintha egy lendületes, retró stílusú magazint lapoznánk.

A tárlat a meghökkentő és az ikonikus darabokat egyaránt felvonultatta: a Triple S sneaker prototípusát, a 2023-as kollekció Lay’s chipses táskáját és a vörös bársony estélyit is. Hamarosan új időszámítás kezdődik: Pierpaolo Piccioli, az új kreatív igazgató októberben mutatja be első kollekcióját. A két tervező között a staféta átadása barátságos hangulatban zajlott, ahogy Piccioli fogalmazott: „Nagyon nyugodt az egész.”

Saint Laurent: rövidnadrágok újraértelmezve

Anthony Vaccarello kollekciója ismét magabiztosan hozta a Saint Laurent-ra jellemző modern, szexi minimalizmust. A színek gazdag és karakteres tónusokban pompáztak: okker, égetett narancs, padlizsán, pisztácia. A rövidnadrágok – bő szabású, felhajtott szárú, légies darabok – a nyár laza eleganciáját adták vissza. A Fire Island hangulatát megidéző kollekció a férfidivat nyitottságát ünnepelte: ezek a darabok mindenkihez szólnak, aki szeretné stílusosan megélni a nyarat.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by SAINT LAURENT (@ysl)

Wales Bonner: tíz év egyéni út

Grace Wales Bonner jubileumi kollekcióját Jewel címmel mutatta be, és ezzel ünnepelte független márkája tízéves fennállását. A gyűjtemény a hagyomány és a kortárs stílusok ötvözete volt: Savile Row zakók, Adidas track pant-ek, Crombie kabátok kontrasztos gallérral, John Smedley kötött holmik. A kollekciót különleges ékszerszerű részletek emelték ki – brostűk, tollak, gyémánt alakú díszítések. A rövidnadrágok itt is Saint Laurent-ihletésűek voltak: laza, elegáns hosszban.

Amiri: kaliforniai luxus

Mike Amiri egy évtized alatt újraírta saját márkája arculatát. A korábbi, szakadt, szegecselt farmerekről és lyuggatott pólókról ismert stílus mára letisztultabb és kifinomultabb. A 70-es évek inspirálta selyem pizsamák, köntösök és szmokingdzsekik rétegei uralták a kifutót. A képzeletbeli Château Amiri lakója hedonista eleganciával viselte a pasztell színeket, a túlméretezett hajtókákat és a dupla köntösöket – az új luxus üzenetét közvetítve: a kényelem az igazi státuszszimbólum.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by AMIRI (@amiri)

A divathét üzenete: bátran új irányba

A 2026-os párizsi férfidivat-hét megmutatta, hogy a férfi stílus folyamatosan változik, és az új ötletek, friss megközelítések viszik előre. Akár Demna távozása, akár Saint Laurent vagy Amiri modern üzenetei, mind egyértelművé tették: a férfidivat ma izgalmasabb és sokszínűbb, mint valaha. Az egyediség és a bátorság a kulcs – a kifutón és azon túl is.